onsdag 17 juni 2009

Sthlm central

För mycket folk som tittar konstigt på en och som går alldeles för
nära en, inte min favorit stad direkt. Om tio minuter kommer mitt tåg
som jag ska till sundyberg och de minutrarna är alltid lika långa
fast idag finns det gott om värme i luften som gör att man inte
fryser arslet av sig - tack global uppvärmning! Nej men seriöst, jag
såg idag ett hus i brunnsäng som har solceller på taket som de
använder som el, tänk om vi alla hade så då hade vi haft
tillräckligt med el och det skulle bli billigare i längden.

Och nu irrar folk omkring här på stationen som höns och är helt
förtvivlade för att de har stängt den blå linje för banarbete som
gör för något som ska börja användas 2017, ja det är ju alltid
bra att börja i god tid men åtta år i förväg? Nja, lite väl
tidigt eller är det bara jag som tycker det? Jag ska kolla med pappa
vad banarbetet är bra till och om det verkligen kommer att användas i
framtiden. Och nu gott folk har jag klivit på kungsängen tåget.

Sent from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar