tisdag 16 juni 2009

Min underbara fotograf

by: KalasLinds

Ödet är skumt
Det leker med oss
Och ibland för det ihop oss
med människor som är snälla
Personer som är just precis det vi behöver
precis just då

Ödet har fört en underbar fotograf in i mitt liv
Påminner mig om en bok jag läste en gång
Hon slutar aldrig förvåna mig

Min underbara fotograf vet
hur man sprider glitter och lyser upp i natten
Hon har gjort mitt mörker till ett ljusare slags mörker

Min underbara fotograf kan
allt som jag inte kan om Photoshop
Och vet hur man hanterar en systemkamera

Min underbara fotograf är
precis allt det där underbara som jag behöver
Hon gör så att regnbågarna känns närmare än nånsin

Hon må vara långt borta
Och det är inte mer än man kan förvänta sig
för Ödet är skumt

Men hur skumt Ödet än är
och hur långt borta hon än är
så kom hon in i mitt liv
Och hon är min underbara fotograf
Och jag känner på mig
att hon kommer stanna kvar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar