måndag 18 maj 2009

Well well well, what have we here? Elgiganten, uuuh, I'm really scaredd! - no I'm not... Jag ska dit idag och kolla hur det ligger till, om det finns en möjlighet att hem min kamera imorgon för jag ska ha en liten fotosession på gotland hade jag tänkt och då behöver jag min kamera... Om Elgiganten inte kan få hem min kamera till imorn då är jag körd, fast mamma ska försöka övertala dem att låna mig en kamera för besväret... jag menar, ska det verkligen behöva ta sammanlagt en månad för att få kameran till sitt originala standard? först lämnade jag in den och då var den på reparation i två veckor, sen när jag väl har hämtat den då upptäcker jag i bilen att jag hade fått repor på displayen och då lämnade jag in den och då skulle jag få hög prioritet på kalaset så att det skulle gå lite fortare hade han hoppats på och så visar det sig att det inte går att byta en fördisplay (glaset på displayen) på mindre än två veckor. Jag har fått vänta först två veckor för att de ska fixa objektivet som något fel i huset, sen upptäcker jag i bilen att de har repat den med två stora djupa repor med troligtvis deras verktyg och måste då lämna in den... jag trodde faktiskt inte att Nikon var som mobilverkstaden uppe i Nacka. ajja... jag ska dit och lätta på mitt hjärta iaf så det spelar inge roll.

Inte nog med detta så har jag tidigare den här veckan bråkat med min externa hårddisk (jag tänkte lägga upp en bild på den men jag får inte det för blogger, antagligen så har de väl en liten bugg eller något annat dylikt försig), det har blivit något galet som andre har pptäckt så jag får sitta och avsluta hans jobb när jag har tid jag har en hel del med skolan nu så jag måste fokusera på det. Iaf, min hårddisk gillar inte längre att överföra eller ta emot filer vilket är lustigt för jag köpte den i februari för 1.500 kr och då kan jag knappt använda den. Nej, jag har inteför lite minne för att överföra alla filer eftersom den har ett minne på 1TB (1000GB) och den ska fungera... jag har verkligen inge lust att skicka tillbaka den på reparation heller. Men men nu ska jag ta och kolla vidare på mina saker och hoppas på att andre loggar in på datorn snart och jag ska ta och arbeta lite för InDesign projektet om Tim Burton, vi får väl se om mina skills är så bra som alla påpekar att de är...

'til we meet again
michelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar