måndag 4 maj 2009

skola - igen

nu är det tajm för skolan (once again) vilket är sämst, jag har verkligen ingen lust med skolan... Jag är nära på att få en allergireaktion - inte utav pollen denna gång - utan av att folk på min skola röker, blandar med parfym och fisherman's friend eller läkerol vilket är gross ibland, eller väldigt ofta snare eller till och med hela tiden.

Om jag fick bestämma så skulle jag ta och repa inför konserten i helgen, jag säger ju inte nej tack till ett musikrum här på skolan direkt! Ljudisolerat, man får vara ifred och öva på det man inte kan och leka mer än amatör, ibland kan man ju låtsas att man är ett proffs - vilket jag inte är för övrigt - eller bara köra på där man kör fast.

Däremot så gillar jag inte att jag har rep vid 19.00 - 20.30 eftersom min kille fyller år idag så vi har bara varit på morgonen nu denna speciella dag... Vilket är lite sugit men han är fortfarande överlycklig över presenterna vilket gör mig mycket glad.

Efter att ha skiljts åt i staden så startade jag min iphone och började lyssna på Northern Kings som min pappa och jag lyssnar alltid på i hans bil... Tyvärr så har hans platta gått av - bokstavligt talat - från centerhålet ungefär en till två centimeter vilket gör att track nr ett och två inte går att lyssna igenom, vilket är faktiskt synd. Northern Kings är ett band där finska metallmusiker har gått ihop och gjort egna versioner av olika låtar, från olika genrer, så som: Rebell Yell, Creep, I Just Died In Your Arms, Ashes To Ashes m.f. och låt oss säga att det inte är något som liknar originalet utan de har gjort låtarna i sin egna tappning vilket är grymt. Så det sitter jag och lyssnar på fortfarande via Spotify och självklart lite annat jox.

Så idag har man lektioner i skolan och kulturskolan till ungefär tre sen har jag fyra timmars lucka och sedan så dyker repet i nya stadshuset upp och som håller på i 1,5 timma vilket är lite sämst... men men, jag kan inte göra så mycket än att gilla läget - även om jag inte gör det - men går jag inte på detta då får jag troligen inte spela på konserten på söndagen vilket jag vill göra, jag har väntat as länge på den här dagen och nu när den kommer tänker jag inte sumpa det hela!

Nu har jag skrivit tillräckligt för stunden...

'til we meet again
michelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar