måndag 11 maj 2009

fotokompendiet och semester

(bilden har ingen koppling till dagen, ville bara sätta in något fint in hit så att det inte bara är massa text hela tiden som det oftast är!)


Nu sitter jag på min fotografisk bild lektion igen och jag har arbetat som en idiot, musik dundrandes så att man har ont i huvudet och jag måste arbeta på min fritid så min dator åker med till gotland tyvärr... Jag som hade hoppats på att jag skulle slippa att ta med mig den, om jag inte väljer att ta med mig alla papper och anteckningsblock samt pennor så kan jag nog sitta och skriva för hand istället och sedan rita lite när jag är uttråkad. Fast den helgen går fan inte vara åt att göra fotokompendiet, man måste ju gama lite med killen på färjan och på landet - annars är man lite fail om man väljer att plugga arslet av sig istället för att ha lite kul när man åker någonstans där man inte brukar vara. Jag har även märkt att en av mina analoga bilder blir rosa aktig i ljuset, det blev nog så när jag stressade sist med sista stationen (station ett: framkallningsmedel - max 1min ska fotopappret som har bränts ligga där i, station två: vatten - stoppar framkallningen, station tre: fix - gör bilden glansig samt att den stannar kvar och stöter bort ljuset så att inte bilden blir förstörd).


Som sagt: jag ska till gotland nästa vecka på onsdagen med Andre och hans familj, bara att vi kommer senare än vad hans familj gör pga att jag inte kan ta ledigt, jag kan bara ta och gå tidigare från skolan för att hinna med bussen till Nynäshamn där hamnen ligger.

en bild över gotland, tydligen ska jag vara utanför Visby's murar, vilket jag inte har varit innan - jo, lite, då när vi hade konsert förra året och då gick vi dit till gymnastiksalen där vi hade konserten - fast denna gång ska vi en bra bit ifrån visby så det blir nog att åka bil från hamnen i Visby och sedan när man kommer fram "installerar" man sig hemma hos dem.

Det ska iaf bli skönt med en mini semester bort till gotland, jag har saknat gotland... även om jag bara har varit inom murarna i Visby! ;) Jag hoppas bara att min kamera har hunnit komma tillbaka från Danmark där Nikon har sitt kontor i norden (om jag inte minns helt galet fel?), mamma ringde elgiganten i fredags för att kolla vart och om de vet när min kamera kommer tillbaka, de enda de kunde se var att den fortfarande var i danmark - which sucks! Jag vill ju ha min kamera så att jag kan använda den fullt ut, på tal om det - jag måste köpa fler objektiv! Jag har bara kit-objektivet som är på 18-55mm, synd att det inte finns en möjlighet att låna en analog kamera till gotland från skolan eftersom skolavslutningen är om typ lite mindre tre veckor och då finns det inge tid för mig att framkalla i det lilla mörkerrummet för att sedan springa till det stora mörkerrummet och kopiera fram bilderna på papper, ajja - jag får klara mig helt enkelt... *sad panda*

Nu ska jag nog ta och skriva ut allt jag behöver i pappersväg, flytta över filer till usb minnet och sedan ta och chilla lite granna - kanske ta och spela lite bloons? ;)

'til we meet again

michelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar