lördag 11 juli 2009

bröllop

idag ska jag leka fotograf på ett bröllop... och jag måste vara finklädd tyvärr! >.<' Jag har hunnit touperat mitt hår (som jag förresten färgade om igår så nu är jag "svartskalle" igen *marge skratt*) och satt på mitt nya linne samt mina nya leggins som jag köpte för inte sååå länge sedan. Jag kommer ha samma outfit som på Andrés student bortsett från hel svarta leggins istället för mörkgråa, svart touperat hår samt röda naglar och röda läppar (mamma köpte isadora läppstift med cha cha red xD) och ett par helt nya högklackade skor som jag köpte igår på rean på din sko.

Tänk att jag hann köpa två par byxor, ett par skor, hårfärg och tre nya trosor innan jobbet. Och jag har glömt att berätta att jobbet går kalas, det kan vara lite tröttsamt för hjärnan att städa en hel vårdcentral men men - what ever! Jag tjänar kalas bra och jobbar bara ett fåtal timmar så jag klarar mig ;) Jag säger bara: Alla ni som bor i nykvarn - TÄNK PÅ MIG NÄR NI GÅR IN I VÅRDCENTRALEN NÄSTA GÅNG! JAG JOBBAR VARJE DAG DÄR OCH SER TILL ATT DET ÄR RENT OCH FINT DÄR INNE!!!!!!! :'D fast det hade varit skönare om jag inte fick hjälp av mamma samt mormor ibland för jag skulle bara vilja vara ensam där, jag ska egentligen bara vara där själv och städa alla rum som jag kommer in i (det vill säga alla förutom där de har gastubar eftersom man måste ha en kod som jag inte har fått än). Jag kan också hälsa att det finns TOALETTPAPPER och en TOA för att göra behoven i - papperskorgarna är ENBART till att slänga skräp i samt torkpapper som man har torkat händerna med, det underlättar för mig som städare att inte behöva trä på mig plasthandskar som får ens händer att svettas så att handskarna går knappt av en när man ska hemåt. När jag har jobbat klart hos mormor då kommer jag ha 7343kr i plånkan, fatta vad soft! Fast jag vet inte vad jag ska köpa för något... min mamma vill att jag ska enbart handla kläder men det tycker inte jag... Tips tas gärna emot?! :D

Nu måste jag fin justera mitt utseende för om en timme blir vi hämtade av mormor som är vår chaufför till bröllopet och till "efterfesten", samt kanske för hemfärden.

'til we meet again
michelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar