måndag 15 juni 2009

Tv-spel och nysningar

Idag vaknade man med Kitty i famnen och Lisa liggandes på andra sidan av sängen. När vi väl har vaknat till så går vi upp, tar fram maten ifrån middagen som serverades igår, startar tvn med Ratchet and Clank - Tools of destruction samt att man då har lagt fram maten på tvbordet så att man kan spela och äta samtidigt. Det som är bra hos mig är att ps3 är inkopplad med hdmi sladd vilket är skit bra men sen har en viss person kopplat in kalaset med bioljudet så att man enbart får ljud genom bioljudet vilket leder till att när folk ringer och vill prata med mig i telefonen så hör jag knappt något av vad människan på andra änden säger till mig, vilket i sin tur leder till att jag (av misstag) nästan skriker "VA?!" i örat på den eller ett enormt "HEJ!!!". Och idag hade jag hoppats på att ingen skulle ringa mig när jag och lisa spelade RC, men självklart så ringer någon... Maria i expeditionen ringde mig:
- Det är Mischaa.
- Ah, Hej Michelle! Det är Maria i expeditionen från WHG!
- VA?!
- Hallå?
- ja?
- Du ska till skolan imorn vid ett för att ha Engelska!
- Okej
- Förstår du?
- Jaa... Ett imorn WHG.
- Precis, hejdå.
Sen strax efter så ringde André och jag såg inte att det var han eftersom av någon weird anledning så stod det Dolt nummer som jag verkligen älskar!!! Alla (och jag menar verkligen ALLA) i min släkt missbrukar funktionen Visa mitt nummer som dolt vilket gör att jag tror att varje gång det är dolt nummer att det är min mamma eftersom det är hon som ringer mig mest. Vilket leder till att jag tog och skrek:
*lågt som satan* - hej baby....
- VAD ÄR DET DU VILL?!
- tack...
- VA?!
- jag ville bara prata...
-sen fortsätter konversationen på ett otrevligt sätt-

Sen fortsatte vi att spela tills min resterande familj kom hem och som vanligt: jag måste flytta mig så jag får inte spela klart mitt spel eller lite vidare och mitt spel kan jag inte spela någon annan stans än på ps3 som är typ fast i vardagsrummet på grund av alla jävla kopplingar hit och dit, här och var stans! Så jag och lisa fick evakuera oss intill mitt äckliga rum som jag hatar numer eftersom jag är typ inspärrad här inne varje dag när min familj är hemma eftersom jag inte känner mig välkommen någonstans i mitt hem bortsett från mitt rum. Då kan man fråga varför jag känner mig inte välkommen någonstans i mitt hem, jo - min familj gillar att skylla saker och ting på mig vilket gör att gör jag inte som de säger då åker jag på det och går det inte som de har tänkt sig då åker jag på det samt att ingen gillar mitt rum, de avskyr det OM de inte skulle få använda mitt rum som ett hobbyrum som min mamma har tänkt att göra när jag flyttar ut, så jag får då vara ifred. Men det är inte världens roligaste att vara inne i ett rum lite mer än halva sitt liv sen föräldrarna skilde sig. Det tär på en. Samt att det blir till något som man gör hos andra också, hos pappa gör jag nästan likadant - spärrar in mig på rummet, även om familjen vill se film med mig. Och ibland när jag frågar om vi kan se någon film, då undrar de vilken film och jag föreslår en film men det duger inte eftersom jag bara ser på skit filmer enligt ronny eller så kommer den vanliga kommentaren: Men vi tittar ju redan på tv!

Sen när jag och lisa väl har spärrat in oss på mitt rum då startar vi upp sims 3 och efter tio minuter startar datorn om sig självmant, vilket gjorde mig förbannad inombords och lisa bara: jag gjorde inget... och sen såg vi att det var uppdateringar som jag inte hade gjort än som var tvugna att göras. sen när den startats igen så spelar vi vidare... Sen ringde hennes mamma och frågade om hon skulle ha skjuts hem och hon sa: det vore snällt, och off she goes.

Så nu sitter jag här och skriver detta blogginlägg som lider mot sitt slut som har i bakgrunden Paramore dundrande i högtalarna samt kyla som bara glider omkring i rummet... samt en Mischaa som är nära på att få psykbryt på hela världen som hon får allt fler av.

'til we meet again
michelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar